Tuesday, December 8, 2015

December Principal's Newsletter/School Improvement Plan


"Hello Fort River Families!

Fort River School is a vibrant school with amazing students, excellent teachers, and an engaged community of families. I am proud to serve as the instructional leader of this community of learners. With a shared vision and identified priorities for continued school improvement, the Fort River School Improvement Plan illustrates goals that focus on collaboration, equity for all, and community building.

The full School Improvement Plan can be found on our website. Below is an outline of our goal areas this year:
  • 80% of students reading at an average or above average level
  • Students will demonstrate average or above rate of improvement
  • Allocation of time for increased teacher collaboration
  • All students will have at least one opportunity to participate in a culminating Arts Integration experience
  • Teachers will engage in vertical and horizontal alignment around curriculum and instruction
  • According to the family needs assessment, the discipline approach will work “quite well” or “very well” for students
  • Using restorative practices and through interventions, the number of discipline incidents will be decreased by 20%
  • 95% of families will report they are “quite involved”
  • 85% of families will report Fort River values the diversity of children’s backgrounds and teaching materials support cultural diversity

Patterns and trends have guided the goal development and refinement for the 2015-2016 school year. It is through a strong collaborative commitment to improvement and data driven assessment of goals and objectives that Fort River will continue to make improvements.

Our work to articulate and refine our shared vision is ongoing, and demands an “all hands on deck” approach. Our goals will be reached when all stakeholders participate in the learning and growth of our students. The School Improvement Plan serves as a living and evolving document, a road map that will lead us towards improved excellence. Additionally, the plan fosters healthy transparency between the school, families, and community. We are committed and accountable for the goals and objectives within the plan. I am confident that as a learning community, our school improvement plan will represent and guide us to cultivate a culture of student success and high levels of achievement.

Sincerely,
Principal Bobbie Finocchio

________________________________________________
Hola Familias de Fort River!

Fort River es una escuela vibrante con estudiantes increíbles, excelentes maestros, y una comunidad comprometida a las familias. Estoy orgulloso de servir como líder de instrucción de esta comunidad de estudiantes. Con una visión compartida y prioridades identificadas para la mejoría continua de la escuela, el Plan de Mejoría de la Escuela Fort River ilustra objetivos que se centran en la colaboración, la equidad para todos, y la construcción de la comunidad.

El Plan de Mejoramiento Escolar completo se puede encontrar en nuestra página web. A continuación se muestra un resumen de nuestras áreas objetivo este año:
  • El 80% de los estudiantes que leen en un promedio o por encima del nivel medio
  • Los estudiantes demostrarán mejoramiento de promedio o por encima de la tasa de mejoría
  • Distribución de tiempo para una mayor colaboración de los maestros
  • Todos los estudiantes tendrán al menos una oportunidad de participar en una experiencia de integración de las Artes culminadas
  • Los maestros participarán en la alineación vertical y horizontal alrededor del currículo e instrucción
  • De acuerdo con la evaluación de las necesidades de la familia, el enfoque de la disciplina funcionará "bastante bien" o "muy bien" para los estudiantes
  • El uso de las prácticas restaurativas y por medio de intervenciones, el número de incidentes de disciplina serán reducidas por un 20%
  • 95% de las familias reportan que están "bastante envueltas"
  • 85% de las familias reportaran que valoran la diversidad de orígenes de los niños y los materiales didácticos apoyar la diversidad cultural en Fort River. 

Patrones y tendencias han guiado el desarrollo de metas y refinamiento para el año escolar 2015 hasta 2016. Es a través de un fuerte compromiso de colaboración para la evaluación de la mejoría y de datos impulsado de las metas y objetivos que Fort River seguirá para hacer mejoras.

Nuestro trabajo para articular y refinar nuestra visión compartida está en curso, y exige un enfoque de "manos a la obra”. Nuestros objetivos se alcanzarán cuando todas las partes interesadas participen en el aprendizaje y el crecimiento de nuestros estudiantes. El Plan de Mejoramiento Escolar sirve como un documento vivo y en evolución, una hoja de ruta que nos conducirá hacia la mejora de la excelencia. Además, el plan promueve la transparencia saludable entre la escuela, las familias y la comunidad. Estamos comprometidos y responsables de las metas y objetivos del plan. Estoy seguro de que como comunidad de aprendizaje, nuestro plan de mejoramiento escolar representará y nos guiara a cultivar una cultura de éxito de los estudiantes y los altos niveles de logro.

Sinceramente,

Principal Bobbie Finocchio"