Letter to the Community
November 9,
2016
Dear Amherst-Pelham Regional and Northampton
Communities:
Today, many students came to school expressing feelings
about the Presidential Election in our similar school communities. Some
indicated that they were in need of support or that they are concerned for
their friends. In general, our response has been to provide instructional
routines which benefit students; to reassure students that our districts do not
tolerate discrimination on the basis of race, color, sex, gender identity,
religion, disability, national origin, sexual orientation, economic status, or
ethnic background; and to provide additional support from our mental health
teams. Additionally, our staff has facilitated dialogue and guided discussions
about the election as students have raised the topic to make classrooms safe
for all students to discuss their viewpoints regardless of their reaction to
the election.
We are aware that there is a range of opinions and
emotions from many individuals in our communities. Our talented staff will
continue to be sensitive to students who express concerns about the election
results and will partner with students and families to support them in whatever
way is needed.
If you feel that your child would benefit from
additional support or a check-in based on what you are seeing at home, please
let your child’s teacher know and we will ensure that this support is offered.
We are fully committed to maintaining our districts as safe places for all
students to learn and interact with others in their school community.
A helpful video about talking to your children about the
results can be found here: https://goo.gl/mYIdxL If you have any questions,
please let us know.
Best,
Dr. Michael Morris
Interim Superintendent
Amherst-Pelham Regional Schools
Dr. John Provost
Superintendent
Northampton Public Schools
LAS ESCUELAS REGIONALES PÚBLICAS DE AMHERST
9 de noviembre de 2016
Estimadas Comunidades de Regionales de Amherst-Pelham y
Northampton:
En el dÃa de hoy, muchos estudiantes llegaron a la
escuela expresando sentimientos acerca de la elección presidencial en nuestras
comunidades escolares similares. Algunos indicaron que estaban en necesidad de
apoyo y / o que estaban preocupados por sus amigos. En general, nuestra
respuesta ha sido proporcionar rutinas de instrucción que benefician a los
estudiantes; para asegurarle a los estudiantes que nuestros distritos no
toleran la discriminación por motivos de raza, color, sexo, identidad de género,
religión, discapacidad, origen nacional, orientación sexual, situación económica,
o el origen étnico; y para proporcionar apoyo adicional por parte de nuestros
equipos de salud mental. Además, nuestro personal ha facilitado el diálogo y
guiado discusiones acerca de las elecciones, ya que los estudiantes han
planteado el tema de hacer aulas seguras donde todos los estudiantes puedan
discutir sus puntos de vista, independientemente de su reacción a la elección.
Estamos conscientes de que hay una gama de opiniones y
emociones de muchos individuos en nuestras comunidades. Nuestro talentoso
personal continuará siendo sensible a los estudiantes que expresan sus
preocupaciones acerca de los resultados de las elecciones, y se asociará con
los estudiantes y las familias para apoyarlos de cualquier manera que se
necesiten.
Si usted siente que su hijo/a se beneficiarÃa de apoyo
adicional o de un chequeo basado en lo que está viendo en casa, por favor déjele
saber al maestro de su hijo/a y nos aseguraremos de que este apoyo se ofrezca.
Estamos totalmente comprometidos a mantener a nuestros distritos lugares
seguros para que todos los estudiantes aprendan e interactúen con otros en su
comunidad escolar.
Un video muy útil sobre cómo hablar con sus hijos acerca
de los resultados que puede encontrar en: https://goo.gl/mYIdxL Si usted tiene
alguna pregunta, por favor háganoslo saber.
Los mejores deseos,
Dr. Michael Morris
Superintendente Interino
Escuelas Regionales de Amherst-Pelham
Dr. John Provost
Superintendente
Escuelas Públicas de Northampton